En homenaxe á agricultura e as colleitas fértiles nace Ceres, unha sección competitiva destinada a promover traballos desenvolvidos en centros de ensino e formación cinematográfica e audiovisual de España e Portugal.
Curtametraxes que transitan diversas tendencias do cinema e o audiovisual contemporáneo, como a validación do sensorial, do perceptivo, do rítmico e do matérico como principios rectores do cinema; a persoal e imaxinativa aproximación ao cinema de autor contemporáneo; as relacións entre memoria, familia, cinema e prácticas expositivas; ou a exploración de conceptos como límite e limiar desde unha perspectiva que hibrida xéneros e estéticas conforman a sección Ceres da edición 09 de Novos Cinemas.
España | 2024 | 7’ | Cor
ESTREA EN GALICIA
España | 2024 | 9’ | Cor
ESTREA EN GALICIA
España | 2024 | 17′ | Cor
Portugal | 2024 | 08′:56″ | Cor
ESTREA EN ESPAÑA
Al mirar a lo lejos é unha película gravada na illa de Lanzarote que centra a súa narrativa na observación do horizonte. O filme estrutúrase a partir dunha serie de movementos de cámara (ascendentes e descendentes) e expón diferentes encontros entre paisaxes-fotogramas, así como unha progresión rítmica que tenta esgotar todas as posibles combinacións ata chegar a confundir o que está abaixo co que está arriba, o ceo coa terra, o escuro co brillante.
MÁSTERLAV
master-lav.com info@master-lav.com
Na periferia, os desfeitos da cidade acumúlanse formando vertedoiros ilegais. Nestes aflorou un novo tipo de vida. Escóndese das luces dos humanos, pero a cidade reclama o que é seu e avanza. Modifica todo ao seu paso. Na súa fuxida, as sombras permanecen no tempo. Os limiares persisten. A xentrificación, a morte dunha cidade e o renacer doutra.
La Distribuidora | ECAM
Antonio Miguel Arenas | distribucion@ecam.es
Coa institución TARA xa instaurada e nun mundo cunha moral cada vez máis corrupta, Gralla, unha sacerdotisa solitaria, emprende unha viaxe co seu confesionario errante predicando unha nova forma de perdón… ata que un home misterioso decide cuestionala.
Fdc | Uvigo
oswaldogarcia@uvigo.es
Aureo Producions
aureoproducions@gmail.com
Nunha casa baleira vemos os recordos dun fogar, os daquelas persoas que alí viviron e o encheron de alegría e amor.
Escola das Artes | UCP
Jaime Neves jneves@ucp.pt
artes.porto.ucp.pt
Marta Lara Pérez (Madrid, 1995) é unha fotógrafa e cineasta interesada en explorar o medio fílmico que desenvolve a súa praxe artística en contornas naturais centrando o seu traballo no cinema e a instalación. Grao en Comunicación Audiovisual (UFV), Máster de Fotografía de Autor (EFTI) e Máster de Creación e Práctica Audiovisual Contemporánea (LAV). Participou en exposiciones colectivas como Soy lo que me sucedió en (EFTI, Madrid – 2022) ou Frecuencias críticas de fluctuación (ACME, Madrid – 2024). O seu traballo exhibiuse en festivais como Diminuto – FI de Cine Mínimo (Ciudad de México, 2023), Festival Begiradak (País Vasco, 2023) o Cinespaña (Toulouse), e en mostras colectivas de cinema como Ultimate form – Artist Film Workshop (Melbourne – 2024) o LIFT (Toronto – 2024), e institucións como Cineteca de Matadero (Madrid – 2024).
Sandra del Moral Abolafia (Jaén, 2001), Paolo Natale (Lorca, 1997) e Daniel Rodríguez (Ourense, 1996) son tres cineastas recentemente saídos da ECAM, onde se especializaron en Cinema Documental dentro da mesma promoción. O percorrido conxunto comezou coa peza Configuración de un Umbral, o resultado de meses de proceso creativo colectivo, explorando inquietudes comúns da filmografía de cada un dos tres. A hibridación de códigos cinematográficos, narracións sensoriais que pretenden meter de cheo ao espectador, o cinema sen actores… a película nace destas intencións e máis.
Rebeca Tella (Ferrol, 2002) e Daniel Filloy (O Carballiño, 2002), gradúados en comunicación pola UVigo, desenvólvense en distintos campos da produción artística, como o debuxo, a música ou a literatura. No ámbito audiovisual traballaron en múltiples pezas caseiras e escolares desde a súa infancia, e estréanse como codirectores con TARA, curtametraxe coa que percorreron máis dunha decena de festivais internacionais, e coa que inauguran o UNIVERSO TARA.
Sofia Afonso iníciase no cinema na Escola Artística de Soares dúas Reis, especializándose en vídeo. Realizou prácticas na produtora Cimbalino Filmes, traballando en 6 curtametraxes, encargándose da fotografía publicitaria e da produción. En 2021 comeza o grao en Cinema na Escola Superior de Teatro e Cinema, onde dirixe varios filmes. Actualmente continúa os seus estudos de Cinema na Escola das Artes (Universidade Católica Portuguesa – Porto).