Skip to content

Adrián Canoura

Adrián Canoura estuda en Realización e Produción Audiovisual (Fundación TIC, EIS Lugo) e especialízase en Cámara e Realización (Escola de Ficción de Voz Audiovisual, A Coruña). En 2016 trasládase a Madrid para cursar o prestixioso Master LAV. No 2018, a Academia Galega do Audiovisual noméao novo talento, e a crítica e teórica Nicole Brenez escolle Caerán Lóstregos do Ceo como un dos traballos do ano. As súas películas foron proxectadas en festivais como Curtas Vila do Conde, Fibda, Fracto Berlin, Filmadrid, Nouveau Cinema, FICCI de Cartaxena de Indias ou Sao Paulo. O traballo de Canoura abarca proxectos híbridos entre documental e ficción, aproximacións experimentais á vídeo-creación, traballo con arquivo ou creacións máis contemporáneas. Actualmente enfoca o seu traballo na creación audiovisual en directo para bandas como Baiuca, Sen Senra e Guitarricadelafuente, coas que percorre escenarios nacionais e festivais de todo o mundo, como o de Marrakech, Bogotá, Quito, Milán, París, Xenebra, Budapest ou Ciudad de México.

Daniel Maciel

Daniel Martins Pinheiro Maciel é membro da Asociación AO NORTE, onde asume as funcións de codirector dos festivais Encontros de Cinema de Viana e MDOC – Festival Internacional de Documental de Melgaço. Coordina os proxectos Fotomemória e Quem Somos Os Que Aquí Estamos. Tamén é Coordinador-Xeral da Conferencia Internacional de Cinema de Viana e director da revista CINEMAS. Antropólogo, e investigador do IDMAIS – Instituto de Pesquisa em Design, Media e Cultura no IPCA – Instituto Politécnico do Cávado e do Ave, é autor e editor de libros, artigos e textos, e produtor nas áreas do documental e a non-ficción.

Emilio Luna

Crítico de cinema e programador radicado en Cáceres, Emilio M. Luna asinou textos en medios como Dirigido por, Imágenes de Actualidad, Cinemanía ou El Periódico Extremadura e en catálogos de certames como o FIC Xixón, Actual de Logroño e o Film School de Uherske Hradiste. É editor da revista de cinema EAM, baluarte do cinema independente en fala hispana. Durante cinco anos dirixiu a programación do Festival de Cinema Inédito de Mérida. Foi asesor de programación do D’A Film FF (Barcelona), función que agora exerce no Americana FF (Barcelona), no Rizoma (Madrid) e no German FF. Liderou o departamento editorial de Extremadura Audiovisual e a Extremadura Film Commission, e foi asesor programático e editorial da Filmoteca de Extremadura. É membro de FIPRESCI desde 2014 e da Academia de Cinema de Extremadura desde 2023.

Eva Lago

Grao en Comunicación Audiovisual
UVigo

Fon Cortizo

Nestes últimos anos, Fon Cortizo (Vigo, 1978) escribe e dirixe curtametraxes e documentais como Contrafaces (2015), Aysha (2016), Americano (2017) ou Filomena (2017) cos que percorre festivais como Shanghái IFF, New Horizons, Molodist (Ucraína), Visions du Reel, Edinburgh IFF, D’A, Zinebi, Play-Doc ou FICXixón. A súa primeira longametraxe de ficción, 9 Fugas, obtén o Premio á Mellor Película Internacional no FICXixón 2020. Abellón (2024), a súa última curtametraxe, obtivo o Premio do Público EITB na edición 66 de Zinebi. Actualmente, dirixe a residencia de desenvolvemento de proxectos cinematográficos, Conecta Lab, na illa de San Simón.

Iria Silvosa

Graduada en Comunicación Audiovisual e especializada en edición, combina a rama cinéfila coa educativa, desenvolvendo proxectos arredor da alfabetización cinematográfica. No campo da creación, dirixe as súas propias pezas centradas nos soportes analóxicos e prácticas consideradas máis “caseiras” coma en A Loba, curtametraxe que forma parte do actual catálogo do Shorts from Galicia. Desde a montaxe continúa esta exploración dos lindes do narrativo en proxectos coma A estación violenta, de Anxos Fazáns, Análoxica, da mesma directora, dentro do proxecto de cinema erótico de Erika Lust, ou Fomos Ficando Sós, primeira longametraxe do director Adrián Canoura.

Javier Pachón

Consultor estratéxico para o sector audiovisual e cultural, é Responsable de Programación y Desenvolvemento de CineCiutat, un proxecto sen ánimo de lucro e declarado de utilidade pública por ser unha iniciativa pioneira a nivel europeo polo seu modelo de xestión e polas súas estratexias de marketing e participación activa do usuario. Entre outros, é vicepresidente de PROMIO -rede nacional de cinemas independentes- e tamén colabora a nivel internacional con DG Connect da Comisión Europea; como membro de la Xunta Directiva de C.I.C.A.E.; como coordinador do programa executivo e online do Arthouse Cinema Training; e con Europa Cinemas, desenvolvendo varios Laboratorios de Innovación e como parte do seu Grupo de Innovación.

Mariana Freijomil

Mariana Freijomil Seoane (Buenos Aires, 1978) é crítica especializada, docente e realizadora. Doutora en Comunicación pola Universitat Pompeu Fabra (UPF), colaborou con artigos e ensaios críticos en medios como Shangrila Revista, Visual 404, Found Footage e Caimán Cuadernos de Cine, ademais de ser codirectora da revista Cinergia. Actualmente, imparte a materia de Cultura Visual na Universitat Oberta de Catalunya (UOC) e participa noutras actividades docentes en diversas institucións. É membro do equipo de investigación do proxecto internacional Leading Women in Portuguese and Spanish Cinema and Television, 1970-1980 da University of Exeter. Como realizadora, dirixiu a curtametraxe Si tocas una… (2022).

Noa Pichel

Grao en Comunicación Audiovisual
UVigo

Rosa Taboada

Rosa Taboada (Santiago de Compostela, 1975) iníciase na fotografía de temática antropolóxica e realiza documentais relacionadas con Ideoloxías mentres estuda Filosofía (USC).

Baixo a dirección do cineasta Víctor Erice dirixe unha curtametraxe de ficción, finalista do concurso de fotografía Luis Ksado. Acada o Premio Xohana Torres polo seu ensaio audiovisual Na Procura da Luz adicada a poeta Luz Pozo Garza. Premio Fondos do Reino Medieval da Deputación da Coruña por un cortometraxe híbrido ficción-documental na Catedral de Santiago. Crea a productora MARTELA FILMS en 2021, sendo convidada polo Festival de Cinema de S. Sebastián como invitada na delegación Meet Them dentro da industria.

Sergio Casteleiro

Sergio Casteleiro é graduado en Comunicación Audiovisual pola Universidade de Santiago (USC). Máster de Estudos de Cinema e Audiovisual Contemporáneos pola Universidade Universidade Pompeu Fabra (Barcelona). Colaborou no blog de cinema Macguffin007, para o cal cubriu festivais como Cineuropa (Santiago de Compostela), ademáis de formar parte da canle de entrevistas Uncut. Actualmente traballa en DUPLEX Cinema.

Sol Alonso

Sol Alonso Romera é licenciada e doutora en Belas Artes (UCM, Madrid) e profesora titular da UVigo con docencia en materias audiovisuais aplicadas á arte no Grao en Belas Artes e no Máster Universitario en Libro Ilustrado e Animación Audiovisual. Imparte cursos de doutoramento e dirixe varias teses de doutoramento compaxinando esta labor coa investigación artística formando parte do Grupo de Investigación PR3CULT (UVigo). Participa en exposicións internacionais como Film/Vídeo (Centrum SztuKi Wspólczesne Zamek Ujazdowski, Varsovia, 2003) ou Medo Commonplace (XII Bienal Internacional de Arte de Vila Nova de Cerveira, 2003). Comisaria exposicións como Grafos e Matemas (XIV Bienal Internacional de Arte de Vila Nova de Cerveira, 2007) ou a Retrospectiva Facultade de Belas Artes 1994-2019 (Intersección. II Festival de Arte Audiovisual Contemporáneo, Fundación Luís Seoane, A Coruña, 2019), e promove publicacións como Neste universo: Um rumor simultâneo. In this universe: a simultaneous rumor (Ed. Centro de Memória De Vila Do Conde 2014, Portugal).

Vanessa Badagliacca

Vanessa Badagliacca é historiadora da arte e educadora. É doutora en Historia da arte pola FCSH-Universidade Nova de Lisboa. A súa investigación académica, en interacción coa súa práctica curatorial, explora os enredos entre a vida vexetal, as cuestións ambientais e as prácticas artísticas, cun enfoque informado pola ciencia, a eco-crítica e os novos materialismos, centrándose principalmente na Península Ibérica e América Latina desde unha perspectiva transnacional. Tamén se dedica á práctica de editar e escribir para exposicións e revistas. Actualmente colabora tamén co Festival de cinema FILMADRID na sección de SMART7, unha rede de festivais que mostra as revelacións do cinema europeo.

Xavier Montoriol

Xavier Montoriol (Barcelona, 1996) e graduado en Linguas e literaturas modernas pola UB (Universidad de Barcelona), tamén cursou os mestrados de Estudos Comparativos de Literatura, Arte e Pensamento en la UPF (Universidad de Barcelona) e de Comisariado Audiovisual na EQZE (Elías Querejeta Zine Eskola). Escribe regularmente para medios de crítica cinematográfica como A Cuarta Parede ou Muelle5, espazo do que é cofundador, e os seus textos foron publicados tamén en Outskirts, A pala de Walsh ou Otros Cines Europa. A súa primeira curtametraxe, Cantarà l’alosa (2024), foi estreado en Curtas Vila do Conde.

Zaira Pérez

Grao en Comunicación Audiovisual
UVigo